Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 12:53 - Портретът
Автор: nadita Категория: Хоби   
Прочетен: 2594 Коментари: 6 Гласове:
6

Последна промяна: 24.09.2009 08:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Нямах си друга работа и щото си падам малко лентяй, та рекох да си издиря свестен художник-портрет да ми направи, за спомен на поколенията да остане. С дела и наследство едва ли ще ме запомнят, ама като гледат портрета да казват: „Глей, ти какъв хубав и напет прапрапрапрадядо сме имали-висок, строен и т. н.
    Художници много, ама портретистите на пръсти се броят, а и скъпичко вземат. Та тръгнах си аз по пръстите. „Ще се спазаря”-викам си. То на мен пазарлък ми дай, от него най-много отбирам. Ама скъпичко нещо ми се вижда, а аз искам- хем да ме издокаросат, хем по-тънко да мина. „Може-вика художникът-за толкова пари, само че черно-бял ще бъде”. Ама как така черно-бял, че то на мен цветното най ми отива. Ей така в цял ръст искам да съм и всичката шарения да ми се вижда, че за какво тогаз съм се накичил тъй като коледна елхичка...А бе то злато нямам, от къде у лентяй злато, имитации разни са, ама да знаете само как са блеснали. Опъна ми се нещо художникът, неще за тия пари и малко лустро да сложи.
    Чукам аз на втората врата и чакам. Небето над мен се сгътило, на недоразбит айрян ми прилича. Само еда лъжица ми липсва, но не стана нужда да я търся. Айрянът сам се изля върху ми, че барабар с кубчетата лед, дето му бяха сложили. Така ме очукаха, развалиха ми цялата дегизировка. То сега какъв портрет ще ми правят, на мокър плъх наподобявам. Ама че късмет имам, то поне една подкова да бях намерил. Упорит съм, не се отказвам лесно. Изкъпах се, понапудрих се и развях перчема. Оглеждам се-хубав съм, ама много съм хубав. Само едно не разбирам, що тая хубост само аз я виждам. Е...и огледало, но то не се брои, щото не може да ми каже. То самооценката си е важно нещо, ама все си е по-различно и друг да ти го рекне.
    Айде, викам си, на три по ми върви, пък и току виж отворил ми се чадъра. Може и да ме харесат, ей тъй от раз и портрет да ми направят. Мечта ми е да знаете. Вървя си аз по улицата на стария град и камъчета си подритвам. То тук камъни да искаш, повечето на калдаръм подредени, ама можеш да си откъртиш, щом ти се рита. Аз дете си и останах, та ритането отвътре ми идва. Спирам се пред вратата и се чудя, що не взема да се завъртя три пъти на пета ли, че да не ми бяга късметът..., ама не се наложи, щото на първата врътка и вратата се отвори. Гледам аз пред мен жена, ама красавица, ви казвам. Изтекоха ми очите. Така съм се захласнал, че за малко да забравя за какво бях тръгнал. То бива ли толкоз хубост на едно място, а аз като напудрен облак се нося около нея. Две думи на кръст не мога да кажа, само я гледам. Очите ми на пълнолуние заприличаха. Изчака ме да й се нарадвам и ме свали на земята. Понатъртих се на калдаръма, поизтупах се и се усмихвам, то друго и не сещам кво да направя. А тя ръка ми подава, но то от бои трудно се вижда. Тогава се спомних за портрета. Тъй и тъй викам, портрет ми трябва, за поколенията, че да ме запомнят и да се пазаря забравих.
    Нагласи ме тя и ме започна. Не мога очи да отлепя от нея. Целият се излъчвам, платното с поглед ще пробия, щото ми пречи да я виждам. Проточи се работата, те портретите бавно стават. Ама и аз не бързам, че то няма и за къде. По едно време ме загложди любопитство, опитвам се да надникна, а тя не дава. „Накрая ще видиш...Половин портрет не се показва.” Та така, отмина лятото, есен е вече, а то есенното очокване е друго нещо. По-бавно някак, по-търпеливо. И ни в клин, ни в ръкав взех, че се влюбих. „Обичам те!”-казвам й, а тя мълчи и ме рисува. Че то какво ли и да ми отговори...
    В края на зимата портретът бе завършен. Гледам се аз и не мога да се позная. Една брада къмто коленете ми се проточила. Очите ми едни такива окръглени като кладенец дълбоки, ще ме удавят. На отшелник съм заприличал.
   Стреснах се и право в банята, в приличен вид да се приведа. Сега съм в едно фото-студио. Пролетен фон са ми спуснали отзад, а фотографът ме наглася, наглася...за да улови мига, оня дето съм красив и хубав.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. inel379 - Чудесно чувство за хумор!:)
28.08.2009 13:13
Накара ме не само да се усмихна, но и да продължа да го правя! Обичам това състояние!
Благодаря!
Пожелавам оптимистичен ден с много настроение!!:)))
цитирай
2. konstant7 - Привет!
29.08.2009 03:40
Интересен, въздушен и много лек за четене стил.
Приятна самоирония се усеща в разказа. чудесен е!.......Много усмивки и слънчеви мигове!!!
цитирай
3. nadita - Благодаря!:)
29.08.2009 09:32
inel379 написа:
Накара ме не само да се усмихна, но и да продължа да го правя! Обичам това състояние!
Благодаря!
Пожелавам оптимистичен ден с много настроение!!:)))


Когато нещо липсва или ти е объркано, поглеждаш на срещуположната страна...и ти става весело.:))
цитирай
4. nadita - :)
29.08.2009 09:35
konstant7 написа:
Интересен, въздушен и много лек за четене стил.
Приятна самоирония се усеща в разказа. чудесен е!.......Много усмивки и слънчеви мигове!!!


Благодаря!:)

Човек не бива да се взима твърде насериозно...дори в писането.
цитирай
5. kosara2008 - !!!велика си!
01.09.2009 17:13
!!!тънката ирония, образността в художествения стил, динамиката на образа, който се разкрива за броени мигове пред нас...несравнимо богатия език иизразни средства те правят, не! ти си ...чудесен автор!!!суперлативно!!! и тенкс за удоволствието да те чета!
цитирай
6. nadita - Благодаря!
03.09.2009 07:13
Шантави писаници...така си им казвам. Идват внезапно и малко ме уморяват докато стигна края. Понякога героят е действителен, понякога-не, но почти винаги всичко е отговор на нещо случило се или впечатлило ме...

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nadita
Категория: Поезия
Прочетен: 452305
Постинги: 205
Коментари: 602
Гласове: 6836
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. nadya
2. yova